ICBC TURKEY BANK A.Ş. KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİNE İLİŞKİN MÜŞTERİ AYDINLATMA BEYANI
Kişisel verilerin işlenmesinde başta özel hayatın gizliliği olmak üzere kişilerin temel hak ve özgürlüklerini korumak ve kişisel verileri işleyen gerçek ve tüzel kişilerin yükümlülüklerini belirlemek amacıyla, 7 Nisan 2016 tarihli ve 29677 Sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“ Kanun veya KVKK”) hususunda ICBC Turkey Bank A.Ş. (“Banka”) olarak Veri Sorumlusu sıfatıyla, Kanun’un “Veri Sorumlusunun Aydınlatma Yükümlülüğü” başlıklı 10. maddesi uyarınca, sizleri bilgilendirmek isteriz.
1. Veri Sorumlusu
KVKK uyarınca, kişisel ve özel nitelikli kişisel verileriniz (bundan sonra birlikte kişisel veri olarak anılacaktır); veri sorumlusu olarak Bankamız ICBC Turkey Bank A.Ş. tarafından aşağıda açıklanan amaçlar ve yöntemlerle toplanmakta ve işlenmektedir.
Bankamız; müşteri, müşteri yakını, veli-vasi-temsilci, müşteri kefili-referansı, kurumsal-ticari müşterilerinin ortak-temsilci-yetkilileri, potansiyel müşteri, dava-dosya tarafları, lehtar, keşideci, ciranta, borçlu, ziyaretçi ve diğer 3.kişilerden aldığı kişisel bilgilerin gizliliğini korumak için, sistem altyapısı ve internet sunumlarını ve dokümanları en güvenilir seviyede tutmakta ve gerekli güvenlik tedbirlerini almaktadır.
2. Toplanan Kişisel Veriler
Bankamız aşağıdaki amaçlara bağlı olarak ve Kanun’daki ve Bankamızın Kişisel Verilerin Korunması ve Gizliliği Politikası’ ndaki ilkelere uyumlu bir şekilde, genel olarak ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere aşağıdaki kişisel verileri işlemektedir. Aşağıda belirtilen veriler yalnızca bilgilendirme amaçlı verilmiş olup, değişiklik gösterebilecektir.
3. Kişisel Verileri Toplama Yöntemleri
Banka, kişisel verilerinizi tamamen veya kısmen otomatik yollarla ya da bir veri kayıt sisteminin parçası olan, ancak otomatik olmayan yöntemlerle, her türlü yazılı, sözlü ve elektronik mecralardan temin edebilmektedir. Bankamız kişisel verilerinizi;
4. Kişisel Verileri İşleme Amaçları ve Hukuki Sebepler
Banka tarafından toplanan kişisel verileriniz, KVKK’ da öngörülen temel ilkelere uygun olarak;
Kişisel verileriniz, Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde belirtilmiş olan;
5. İşlenen Kişisel Verilerin Aktarımı
Toplanan kişisel verileriniz; yurtdışında bulunan ana ortağımıza ve yurt içi ve yurtdışında bulunan bağlı ortaklıklarımıza ve iştiraklerimize, şubelerimize, yurtdışı muhabir bankalarımıza, resmî kurum/kuruluşlar ile kamu kurum/kuruluşlarına ve özel hukuk kişilerine (TCMB, BDDK, TBB-Risk Merkezi, KKB, SGK, Tüketici Hakem Heyetleri, Varlık Yönetim Şirketleri, T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı/GİB/Hazine Müsteşarlığı, BKM, Takasbank, Merkezi Kayıt Kuruluşu, noterler vb) hizmet ve/veya danışmanlık alınan gerçek/tüzel kişilere, denetim hizmeti gerçekleştiren gerçek/tüzel kişilere, Kanun’ da belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları çerçevesinde ve yukarıda belirtilen amaçlarla sınırlı olarak aktarılmaktadır.
6. Kişisel Verisi İşlenen İlgili Kişinin Hakları
Kişisel veri sahipleri olarak, haklarınıza ilişkin taleplerinizi aşağıda düzenlenen yöntemlerle iletmeniz durumunda, Banka talebin niteliğine göre talebi en kısa sürede ve en geç otuz (30) gün içinde sonuçlandıracaktır. Verilecek cevapta on sayfaya kadar ücret alınmayacaktır. On sayfanın üzerindeki her sayfa için 1 Türk Lirası işlem ücreti alınacaktır. Başvuruya cevabın CD, flash bellek gibi bir kayıt ortamında verilmesi halinde Bankamız tarafından talep edilebilecek ücret, kayıt ortamının maliyetini geçmeyecektir.
Bu kapsamda kişisel verilerinizle ilgili olarak;
Yukarıda belirtilen haklarınızı kullanma ile ilgili talebinizi, KVKK’ nın 13. maddesinin 1. fıkrası ve 30356 sayılı ve 10.03.2018 tarihli Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ gereğince, Türkçe ve yazılı olarak veya kayıtlı elektronik posta (KEP) adresi, güvenli elektronik imza, mobil imza ya da Banka’ya daha önce bildirilen ve sistemimizde kayıtlı bulunan elektronik posta adresini kullanmak suretiyle iletebilirsiniz. Başvurularda sadece başvuru sahibi kişi hakkında bilgi verilecek olup, diğer aile fertleri ve üçüncü kişiler hakkında bilgi alınması mümkün olmayacaktır. Banka’ nın cevap vermeden önce kimliğinizi doğrulama hakkı saklıdır.
Başvurunuzda;
a) Adınızın, soyadınızın ve başvuru yazılı ise imzanızın,
b) Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları için T.C. kimlik numaranızın, yabancı iseniz uyruğunuzun, pasaport numaranızın veya varsa kimlik numaranızın,
c) Tebligata esas yerleşim yeri veya iş yeri adresinizin,
d) Varsa bildirime esas elektronik posta adresi, telefon ve faks numaranızın,
e) Talep konunuzun,
bulunması zorunlu olup, varsa konuya ilişkin bilgi ve belgelerin de başvuruya eklenmesi gerekmektedir.
Yazılı olarak yapmak istediğiniz başvurularınızı, gerekli belgeleri ekleyerek veri sorumlusu olarak şubelerimize ve Bankamızın Maslak Mah. Dereboyu / 2 Cad. No:13 34398 Sarıyer / İstanbul Genel Müdürlük adresine elden teslim edebilir ya da noter aracılığıyla iletebilirsiniz. Başvuru formuna internet sitemizden ve Şubelerimizden erişebilirsiniz.
E-posta yoluyla yapmak istediğiniz başvurularınızı kvkk@icbc.com.tr e-posta adresine yapabilirsiniz. KEP yoluyla yapmak istediğiniz başvurularınızı icbcturkey@hs02.kep.tr KEP adresimize yapabilirsiniz.
Talebinizin niteliğine göre kimlik tespitine olanak sağlayacak bilgi ve belgelerin eksiksiz ve doğru olarak tarafımıza sağlanması gerekmektedir. İstenilen bilgi ve belgelerin gereği gibi sağlanmaması durumunda, Banka tarafından talebinize istinaden yapılacak araştırmaların tam ve nitelikli şekilde yürütülmesinde aksaklıklar yaşanabilecektir. Bu durumda, Banka kanuni haklarını saklı tuttuğunu beyan eder. Bu nedenle, başvurunuzun talebinizin niteliğine göre eksiksiz ve istenilen bilgileri ve belgeleri içerecek şekilde gönderilmesi gerekmektedir.
7. Bilgilerin Güncellenmesi Talebi
Banka nezdinde işlenen kişisel verilerinizin doğru ve güncel olması gerekmektedir. Bu nedenle, kişisel veri niteliğindeki bilgilerinizde herhangi bir değişiklik meydana gelmesi halinde, bu hususu 6. maddede belirtilen yollarla Bankamıza bildirebilirsiniz.